Są 1 254 434 bloogi | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga

Zdjęcia w galeriach.

Wakacje 2017

poniedziałek, 29 maja 2017 9:51

Witam miłośników wędkarstwa.W tym roku sezon zacząłem dopiero w maju,ale nic ciekawego się nie działo nad wodą.Szukam miejsca nad samym jeziorem gdzieś na pojezierzu drawskim lub wielkopolska gdzie mógłbym stanąć przyczepą kempingową i powędkować z brzegu z dala od ośrodków i plaż kąpielowych najlepiej jakaś agroturystyka lub prywatnie.Proszę o jakieś namiary do połowy lipca,.pozdrawiam Zyga.

Jesienne połowy

niedziela, 18 września 2016 8:57

Witam-będąc na zasiadce początkiem września skróciłem pobyt nad wodą ze względu na wysoką temperaturę i kwitnięciem wody.Karpia nie złowiłem,był leszcz,sandacz i szczupak,ale pojedyncze sztuki -pozdrawiam.

Na Żywieckim

sobota, 02 lipca 2016 17:25

Witam wszystkich zwolenników wędkarstwa.Przyznam szczerze,że na rybach byłem pierwszy raz w tym roku dzisiaj i jak na pierwsze połowy zostało bez brania.Nie mam czasu - spędzam wolny czas nie na rybach, tak że ryby zeszły na dalszy plan.We wrześniu planuje coroczną zasiadkę i może wtedy będzie coś nowego .

Zywieckie karpie

piątek, 02 października 2015 8:54

Witam-po zasiadce karpiowej na jeziorze żywieckim złowiłem kilka ryb..Brań było mało,które ustawały z czasem kilku dni.Ogólnie mówiąc grubszej ryby bardzo mało-presja wędkarska bardzo małe zarybienia itd.Zobaczymy za rok myślę że będzie coraz gorzej ze złowieniem okazów-pozdrawiam.

Wakacje i wędkowanie

środa, 05 sierpnia 2015 15:40

Miałem okazje wędkować na jeziorze lednickim koło Gniezna,rybki owszem są głównie drobne płocie,wzdręgi,liny,karasie.Jezioro dość głębokie także warunki do łowienia na spławik super.Można sobie połowić drobnicy-polecam.

Sazan z jeż.żywieckiego 57cm..złowiony z gruntu z brzegu w zarzeczu.

Sandacz

poniedziałek, 27 października 2014 23:05

Jesień to dla mnie pora łowienia drapieżników,szczególnie sandacz.Łowie głównie na rybkę z gruntu wolę żywe zakładać na haczyk przekuwa tuż pod górną płetwę delikatnie zdecydowanie jest więcej brań niż na martwą.Po rzutce kasuje luz na żyłce otwieram kabłąk i żyłkę pod gumkę,którą mam założoną na środkowej rękojeści wędki.Przy pierwszej fazie brania-szarpnięciu żyłka zostaje wyrwana spod gumki i ryba swobodnie odpływa z przynętą nie czując żadnego oporu.Ważne jest ażeby odczekać  aż ryba połknie przynętę-rybkę,widać to w ten sposób jak żyłkę przestanie wybierać z kołowrotka i wtedy po paru sekundach zacinam.Zdarza się tak że zamiast sandacza jest szczupak łowiąc na żyłkę może być problem z przegryzieniem żyłki trochę lepsza jest plecionka.Nie zapominać o długim przyponie! poniżej marne zdjęcie nocą przy lampce sandacz 78cm.5kg.pozdrawiam i życzę większej ryby.

Po urlopie

środa, 23 lipca 2014 12:07

Tak jak wspominałem byłem nad jeziorem,rybki brały niemrawo-w dzień prawie nie miałem brań trzeba było pilnować wędek nad ranem.Same leszcze takie od 45cm.do53cm.Łowiłem na makaron gwiazdki lecz lepsze wyniki miałem na kukurydze na włosie jak już było branie to konkretne.We wrześniu planuje tam posiedzieć i trochę ponęcić czymś grubszym(kulki,pelet)Bo nie miałem innej ryby a przydał by się jakiś karp.Więc do września.

Goczałkowice

niedziela, 29 czerwca 2014 13:09

Witam miłośników wędkowania.W tym roku wędkuje na jeziorze goczałkowickim.dominująca ryba to leszcz i karaś,jezioro od strony brzegów płytkie-na rzutkę wędką 1.5 - 3m.Można złowić naprawdę piękne karasie .Początkiem lipca jadę na jezioro Rożnowskie na wypoczynek i dłuższą zasiadkę,szukam takiego miejsca gdzie można stanąć przyczepą campingową nad samą wodą najlepiej na dziko.Pozdrawiam.

Zima

sobota, 25 stycznia 2014 10:42

Jak już wspomniałem zimą nie wędkuje,to dla mnie martwy sezon wędkarski,zimą uzupełniam wszelkie braki w sprzęcie i akcesoriach wędkarskich.Jesienią siedzieliśmy z kolegami nad jeż.Żywieckim na zasiadce karpiowej jak co roku,kilka karpi leszczy jazi.żadnych większych rewelacji-tak więc byle do wiosny pozdrawiam.

Jezioro Niesłysz

czwartek, 15 sierpnia 2013 23:46

Witam,będąc na wczasach nad jeziorem Niesłysz na ziemi Lubuskiej łowiłem metodą gruntową na głębokości 4-5m.Głównie trafiały się płocie i wzdręgi,można też złowić węgorza,szczupaka oraz okonie.Atrakcją jeziora są piękne liny takie ok-50cm.Trzeba daleko rzucać tak na 100m.Gdyż pas przybrzeżny jest porośnięty roślinnością.

Jesienna zasiadka

sobota, 22 września 2012 22:17

Dziesięciodniowa zasiadka na jeziorze żywieckim,jak co roku namiot i wywózka z pontonu.Głównie nastawialiśmy się za karpiem,zaliczyliśmy kilka sztuk od dwa do dziewięć kg,kilkanaście leszczy takie pięćdziesiąt pare cm.i kilka jazi.Był też sum ,ale walka zakończyła się w zaczepie i urwaniem zestawu.

Po urlopie na otmuchowie

poniedziałek, 20 sierpnia 2012 16:27

W każde wakacje wyjeżdżam na urlop nad jezioro,tym razem zaliczyłem jezioro otmuchowskie.Przyczepa kempingowa tuż przy wodzie i przyjemne z pożytecznym jak mówią wędkarze.Na foto mój pierwszy leszcz.pozdrawiam.....

Szczupak z przypadku

poniedziałek, 20 sierpnia 2012 16:11

Będąc na jeziorze żywieckim,jak zawsze nastawiam się głównie na leszcza.łecz jak to przeważnie bywa albo niema brań,jedno lub dwa i na tym koniec.Uklejke można złowić bez problemu i przestawić się na żywca lub martwą rybke na drapieżnika.Ja rzuciłem jedną wędke na martwą ukleje na sandacza.Owszen sandacz był ale niemiarowy i poszedł do wody,około godziny dziesiątej gdy miałem się już pakować jest odjazd-ładne sandaczowe branie,po zacięciu i krutkim holu nad wodą pojawił się ładny szczupaczek ok.60 cm.Miałem farta bo nie przegryzł mi żyłki i szybko znalazł się w podbieraku.

W lipcu na leszcze

środa, 11 lipca 2012 20:52

Coraz trudniej złowić można duże leszcze.Ja jak co roku robie zasiadki leszczowe,szukanie miejsca,nęcenie kilkudniowe ,jednak nie zawsze są dobre wyniki.Mi jednak się udało .

Karasie na plan

wtorek, 19 czerwca 2012 0:16

Długo mie pisałem,gdyż miałem przerwe w wędkowaniu.Zmieniłem miejsca ,zacząłem jezdzić na wisłe i jezioro goczałkowickie.Można tam miło i przyjemnie powędkować,głównie drobnica leszcze drobne,karasie trafiają się takie kilówki.Na nieco większe ryby przyjdzie czas-nie chcą brać?jakiś inny ten rok niema stabilizacji pogody-rybki z ikrą pływają i nie kwapią się do żerowania.fotka z wisły-pozdrawiam.

Koniec sezonu 2011

wtorek, 01 listopada 2011 19:09

Jesień i za chwile zima,ja już zakończyłem sezon wędkarski na ten rok.O ile pogoda sie utrzyma to pewnie pojade nad wode pomoczyć wędki bo nie licze na jakieś rybki,wcześniej byłem na międzybrodziu na noc bez efektu,kolega wyciągnoł leszcza i sandacza.Bardziej wytrwali wędkarze jeżdżą nad jezioro do zimy ja niestety ...trzeba dbać o zdrowie.Polecam zasiąść przy komputerze na naszejklasie i tam można wirtualnie połowić rybki na łowisko (gone fishing)Pozdrawiam- byle do wiosny.

Po zasiadce

poniedziałek, 26 września 2011 22:29

No i przeleciała tygodniówka na jeziorze żywieckim na zasiadce .Ponton i wywózka 130m.Nie osiągneliśmy planowanych rezultatów w połowie.Jakieś małe karpiki takie 40cm.kilka leszczy i jazi.Brań było mało,tych większych karpii nie ma -wyłapane leszcze po 50 cm,nie ma tych kilku kilowych.Zakończyliśmy łowienie przed czasem gdyż po tygodniu siedzenia i nęcenia nie było konkretnych brań.Spróbuje jeszcze na międzybrodziu pod koniec miesiąca może coś konkretnego się wyciągnie.Na zdjęciach jaż 51cm i leszcz 62cm, pozdrawiam wszystkich ...

Szybkie wypady-nowe plany

wtorek, 06 września 2011 12:50

Witam po dłuższej przerwie,nie pisałem wcześniej bo nic ciekawego nad wodą się nie działo.Takie szybkie wypady na rybki z brzegu,poprostu łowienie z lotu .Jakieś płoteczki leszcze,za pare dni planuje dłuższą zasiadkę na jakieś konkretne ryby około dziesięć dni.Wtedy mam nadzieje połowić coś większego?.następny wpis planuje pod koniec września-mam nadzieje,że będą ładne fotki.

Po urlopie

środa, 03 sierpnia 2011 10:31

Urlop i już po,Nałowiłem się leszczy bo z innymi rybami kiepsko.Na jeziorze żywieckim nie można złowić drapieżnika - nie ma?.Polecam  leszcza ,tylko nie te drobne bo za niedługo nie będzie żadnej ryby tak jak to już jest na niektórych jeziorach.Pogoda nawet mi się trafiła więc pierwsza połowa wakacji udana .Za niedługo wyjazd na żywieckie poszukam tych największych lechów -pozdrowionka dla wszystkich Zyga

;-)

Po nocy na Żywieckim

wtorek, 31 maja 2011 14:07

Właśnie wróciłem z ryb siedziałem na brzegu na noc na żwirowni za białą rybą.Stojak,dwie wędki z gruntu.W nocy brały karpiki takie drobne po niedawnym zarybieniu-nic wymiarowego,nad ranem trafiał się leszcz takie średniaki.Rano wypłynąłem łudką na głębokość cztery metry i prubowałem coś złapać na spławik-niestety brań nie było-żadnego ?.Następny wyjazd za pare dni na drapieżnika-pozdrawiam Zyga

Pierwsza wiosenna wyprawa

niedziela, 15 maja 2011 13:24

14.05.2011-Z samego ranka przygotowany wyruszyłem na pierwszy w tym roku połów białej ryby.Po zanęceniu zacząłem łowić ,spławik i biały robak-na drugiej wędce czerwony robaczek.Pierwsze branie 7.15 leszczyk taki średniaczek,Po godzinie 9.20 brania ustały.Złowiłem cztery leszcze takie 37-41 cm.Do tego sześć dorodnych płoci.Po godż.11.30 zwinąłem spreęt i powrót do domu.Jak na pierwszy raz to jestem zadowolony z wyprawy rybki brały pogoda dopisała,chumor też.Brania były zdecydowane-mocne,także nie obyło się bez wypychacza haczyka.pozdrawiam...Zyga

Wiosna

czwartek, 24 marca 2011 19:36

Nadchodzi wiosna, czas na otwarcie sezonu, ja dopiero pod koniec kwietnia pojade na pierwsze rybki.Jakieś płoteczki, jaż czy karp. Jeszcze musze zwodować łódż ,jakoś spesjalnie się nie przygotowuje na ten pierwszy wyjazd.Martwi mnie wieść,że w ubiegłym roku nie zarybiali jeziora żywieckiego-ciekawe będą tego efekty?.Są duże luki w rybostanie niema płoci,okonia,karp został ten duży-niewiele w ogule drapieżnik jest wybity.Zostaje tylko życzyć taaakich połowów,wędek raczej nie będziemy łamać pozdrawiam...

Zima

sobota, 12 lutego 2011 20:59

Witam wędkarzy,nie pisałem nic dlatego ,że na ryby jesienią nie jezdziłem a tym bardziej w zimie nie wędkuje. Nie mam chęci do wędkowania szczególnie na jeziorze żywieckim-totalny przestój zniechęcenie.A  to głównie z powodu braku ryb na tymże jeziorze.Ryby przetrzebione odławiane brak zarybień itp.Byłem nad wodą w sobote 12 02 2011.Jezioro skute cienkim lodem zero wędkarzy raczej smutny widok. Czekam do kwietnia na cieplejsze dni wtedy pojadę nad wode z wędkami na rekonesans-pozdrawiam....

Karp-rekord

środa, 06 października 2010 21:23

Złowiony przez kolege,moment nieuwagi i wędka ze stojaka chlupła do wody-jednak sprzęt wraz z rybą został odzyskany karp 18,5 kg.po wielu kombinacjach został wyciągnięty .
Gratulacje....

Taaakie ryby

czwartek, 30 września 2010 1:49
Wybrałem się z kolegą na ryby do Rybnika przy elektrowni na zrzut ciepłej wody.
Pogoda słoneczna lecz za bardzo wiało, brania mieliśmy w nocy same karpie. Ostre odjazdy, było co ciągnąć! Oczywiście buzi i do wody. Super frajda ciągnąć takie okazy.
Na Żywieckie nie jeżdże bo woda ciągle brudna.Polecam również wycieczke na orawe, na słowacje też można połowić karpia i leszcza dołączam fotki pozdrawiam! Zyga.

Jezioro Orawskie-Słowacja.

Zasiadka karpiowa

środa, 15 września 2010 9:15

Witam wędkarzy! Spędziłem pięć dni na zasiadce za karpiem na jeziorze .Wysoki stan i kalna popowodziowa woda nie sprzyjała wędkowaniu.Po czech dniach nęcenia i wywożeniu przyęty miałem pierwsze branie w dzień-karpik taki na 3kg.W nocy zaliczyłem dwa leszcze,i o godzinie czternastej następny karp 5kg..Póżniej wieczorem znów pociągło,niestety ryba się spieła.I to było ostatnie branie,gdyż zaczoł padać deszcz i lało długo.Stan wody gwałtownie wzrastał i w nocy musieliśmy robić ewakuacje do domu.Jak się woda oczyści to się wybiore na sandacza bo teraz nie bieże.Pozdrawiam -zyga

Wrześniowe plany

środa, 11 sierpnia 2010 17:06

Byłem kilka razy na rybach,lecz wyniki raczej marne.A to leszczyk lub dwa,lub w ogóle nic nie bierze.Sandacz marny-trudno o wymiarowy,szczupaka nie widaćJednym słowem;kicha:.Na Międzybrodziu ryby ciągną mówią ,że poszła z wodą jak była powódż z jeziora żywieckiego.Koledzy wędkują na konkretne przynęty z wywózki, ale siedzą po dwa tygodnie nad wodą no i wyniki mają.Ja się wybieram na dłuższą zasiadke w połowie września mam nadzieje że się trochę odkuje z rybą na urlopie.do usłyszenia ..Zyga

Lipiec-pora na leszcza

sobota, 10 lipca 2010 11:40

Co roku o tej porze zaliczam zasiadki na leszcza.Szukam takich miejsc 3-5 metrów głębokości,górki,stoki.
Łowie na bieżąco,kilkansście kól zanęty na kilka razy co godzine po  osiem kul wrzucam na łowisko i po 2-3 godzinach powinny być brania.Przynęta to głównie biały robak można mieszać z pinką i ryżem preparowanym,pęcak lub kukurydza jedno do dwóch ziaren na hak.Łowie z gruntu-polecam łowienie spławikowe brania są częstsze i lepiej widoczne.Pod koniec miesiąca przestawiam się na drapieżnika,głównie na sandacza.

Spining

niedziela, 20 czerwca 2010 23:42

Zaliczyłem dwa wyjazdy na ryby,biała ryba kiepsko bierze więc nastawiłem się na drapieżnika na spining.
Łowiłem z kolegą z łodzi,testowaliśmy różne przynęty w różnych miejscach na jeziorze żywieckim.
Było kilka okoni takich garbusów głównie na drobne blaszki obrotowe.Na woblery były brania przeważnie szczupak i sandzcz,ale trudno złowić coś wymiarowego.Grubszej ryby jest mało a ta drobniejsza nie ma kiedy urosnąć bo kusole wzsystko biorą.Kto ma zamiar posiedzieć za białą rybą to może połapać ładnej płoci i leszcza  takie po czterdzieści pore cm.Pozdrawiam do następnego wyjazdu Zyga.

Zima,zima i po wiośnie?

środa, 09 czerwca 2010 10:32

Witam po długiej przerwie,Nad wode nie jezdziłem z rużnych przyczyn.Dopiero teraz mamy parę dni normalnej pogody-jak nie deszcze to powodzie i tak nam uciekła wiosna.Na jeziorze woda jeszcze kalna,ale już rybki łowią,głównie płoć,drobne leszcze,karpie jazie.Za niedługo wyj
ade nad jezioro i zrobie pare fotek-pozdrawiam naraaaa...:-)

Koniec sezonu-do wiosny

poniedziałek, 14 grudnia 2009 10:04

Witam,ostatni wyjazd na ryby w tym roku zaliczony.Brań nie było,pogoda zimowa troche posypało.Łowiliśmy przy zatoce-wilczy jar płoteczki i karasie na spławiku jednak bez brań.Ale chumory dopisały czas nam zleciał szybko zwinęliśmy się koło południa do domu kilka zestawów urwanych.Pozdrawiam do wiosny....Zyga

Sandaczowe zasiadki

poniedziałek, 16 listopada 2009 10:46

To już chyba ostatnie ryby w tym sezonie.Dla wytrwałych wędkarzy proponuje posiedzieć jeszcze za sandaczem.Uklejke można złowić na wędke w zatoce przy;wyspie:-jacht klub konik morski w zarzeczu.Sandacza łowie głównie z gruntu,lecz dobrze jest też o tej porze próbować na spławik na żywą rybke może to jest skuteczniejsza metoda.Wybieram raczej głęboką wode spławik przelotowy około cztery metry gruntu,Wędkuje od rana do południa jeżeli nie ma brań to kończe i zwijka do domu,i tak do skutku przez kilka razy.pozdrawiam do następnego razu Zyga

Gdzie te ryby?

sobota, 31 października 2009 19:15

Witam! Mam zamiar wybrać się na połów miętusa, tylko zupełnie nie wiem gdzie! Trzeba znać miejsce gdzie można te ryby spotkać, byle nie za daleko od Bielska-Białej. Kilka lat temu byłem na bajerce, i iłownicy, ale bez skutku - miętusa nie złowiłem. Byłbym Wam bardzo wdzięczny, za wskazówki i podanie jakiegoś miejsca gdzie mógłbym się wybrać - możecie pisać TU, bądź na e-mail: zygmunt-muzyka@wp.pl, z góry dziękuje. Na jeziorze Żywieckim, wody przybyło pełno po brzegi, Pływałem na łodzi ze spiningiem ale bez rezultatów nawet okonia nie złowiłem. Koledzy też siedzieli za sandaczem ale martwa woda, nie wiadomo czy ryby nie biorą,
czy ich nie ma.  Trzeba chyba kończyć ten sezon wędkarski. Pozdrawiam, Zyga!

Jesień - susza na jeziorze Żywieckim.

niedziela, 11 października 2009 21:04

Witam wędkarzy!Od jakiegoś czasu na jeziorze żywieckim upuszczają wode,w okolicach żwirowni i Żywca nie ma wody zgroza ubyło około1.5 metra w pionie łodzie nie mają gdzie stacjonować tylko wokół bagno.Byłem kilka razy na spiningu lecz z rybami bardzo kiepsko, pogoda nie dopisuje częste zmiany pogodowe i ciśnienia nie sprzyjają połowom.Zazwyczaj niema brań a jak się już coś zawiesi to nie miarowe.Woda jakaś skażona ryby pływają przy lustrze na głębokiej wodzie - nie żerują.Zamieszczam kilka zdjęć z wcześniejszego okresu .Jest "plaża"i bagno pozdrawiam Zyga

Pięciodniówka karpiowa.

czwartek, 17 września 2009 15:49

Witam po dłuższej przerwie, nie pisałem wcześniej,ponieważ nie było o czym pisać, co był wyjazd na rybki,  to sama drobnica, albo bez brania. Sandacz na jeziorze Żywieckim marny. Jak się trafi, to na 5 brań 2 wymiarowe. O szczupaku można pomarzyć, jeżeli już są jakiekolwiek brania. Pięcio dniówka na brzegu, obok Rumcajsa w zatoce głównie, zasiadka karpiowa -wywózka pontonem na 140m  rezultat jeden karp około 6kg.kilka leszczy takich po 2kg koledzy wyciągli kilka  karpii3-7kg.lecz dużo się spinało przy brzegu,mnie dwa poszły tuż przy podbieraku. Do nastęnej wyprawy na spining !papa - Zyga.

Sierpniowe leszcze na żywieckim

sobota, 01 sierpnia 2009 15:14

Lipiec jest chyba najgorszym miesiącem dla wędkarzy.Ryby nie chcą brać są niemrawe i nie w głowie im jedzenie.Pływają sobie w pół wody i nie żerują,szukają bardziej chłodniejszej i natlenionej wody.Dlatego szukamy takich miejsc-otwarta woda ,odpowiednia głębokość koryta rzek rowy no i pogoda jak się ochłodzi najlepiej wczas rano itp.Ja wędkuje z łodzi łowisko trzeba kilka dni wcześniej regularnie zanęcać,tym na co się łowi,bo niaczej marne wyniki czasem jakaś drobnica się skusi lub nie ma brań.Najbardziej popularne przynęty na leszcza to,biały robak pinka pęcak kukurydza ciasta.Ja  lowie na kukurydze z ryżem preparowanym lub kukurydza z białym robakiem lub pinką-metoda połowu najlepiej na spławik bo z gruntu przeważnie tylko bombką ruszy i zostawia czując opór żyłki.O tej porze roku biała ryba bieże przynęte bardzo delikatnie .Drapieżnik narazie nie bieże jeszcze polecam odczekać -pod koniec sierpnia pozdrawiam Zyga.

Jezioro Żywieckie o zachodzie słońca,widok na zarzecze.

Po urlopie na poraju

czwartek, 16 lipca 2009 10:46

Właśnie wróciłem z jeziora poraj-pogoda dopisała z rybkami to róznie.Przeważnie to sie łowiło drobne leszcze czasem wziął jakiś grubszy albo sandacz na białe robaki.Trzeba dużo nęcić i daleko rzucać,bo niaczej to sama drobnica.Woda super do kąpieli,w lesie grzybki i borówki,przypadkowo rybitwa mi sie zaplątała w żyłkę .Ogulnie czas urlopu minął miło i szybko.Za niedługo wybieram sie na  zywieckie na konkretne wędkowanie,pozdrawiam dołanczam fotki Zyga.

Pierwsze sandacze

niedziela, 07 czerwca 2009 12:22

Zaliczyłem pierwszą noc na łodzi na sandacza.Pogoda nie dopisała troche dolało i burza przeszła,pierwszy sandacz niewymiarowy-to już chyba trzeci taki,nazywamy je z kolegami :niejadalne;Następne branie i jest piękna sztuka 73cm..Nad ranem znowóż pociągło i miałem takiego na 50,5cm-no to limit wykonany i musiałem sie zwijać do domu była godzina 5.10.Ukleje można złowić bez problemu na przynęte najlepiej wieczorem.Mam dobrą wiadomość-leszcz zaczyna brać!,ale na niego się skusze za pare dni.pozdrawiam do usłyszenia Zyga

Po rybach

poniedziałek, 01 czerwca 2009 12:12

Wrociłem właśnie z jeż.Żywieckiego z ryb z nad moszczanicy.Pogoda nie dopisała cały dzień lało,była nasza cała paczka.Stojaki szybko rozstawione wędki zarzucone no i klapa-brania rzadkie,jakiś leszczyk sie trafił tylko tym co rzucali dalej na otwartą wode w jezioro.Był i karpik ale nie miarowy,również jazie ale małe.Ogulnie kiepsko wróciłem do domu w nocy zmoknięty,noc chłodna nie było sensu siedzieć do rana - ten boleń to z poprzedniego wyjazdu wziął na spining.Na grubszego leszcza trzeba poczekać do początku lipca,a na złowienie ładnego karpia trzeba mieć więcej szczęścia bo jest ich bardzo mało.Od dziś można łowić sandacza!
pozdrawiam Zyga

Zasiadka na jeź. Żywieckim

środa, 20 maja 2009 15:51
Witam Wędkarzy. Wybrałem się na jezioro Żywieckie, na ziasiadkę nocną z brzegu, na płytką wodę na "moszczanke"
Wędkowanie zacząłem o godzinie 18:00, stojak wędki gruntowe zanęta na sprężynę a na haczyk zakładałem kukurydzę. Po trzech godzinach zmiana haczyków na małe, i biały robak 2-3 szt. Długo nie czekałem na pierwsze brania, ale nic nie mogłem zaciąć O godzinie 01:20  - odjazd, i jest karp 41 cm , później rano lin i jeszcze podszedł leszcz - takie po 45 cm. Do godziny 11;00 miałem 5 szt. lescza. Pogoda dopisała, rybki też. Polecam małe haczyki mogą być druciaki - bardzo ostre, cieniutkie i 2-3 białe robaczki. bo jak się napakuję więcej na hak to są problemy - nie ma brań.  Pozdrawiam, do napisania!

Zyga

Jezioro- Poraj

niedziela, 10 maja 2009 11:38

Jezioro Poraj leży14km.od Kozich Głów i drogi dwupasmowej,Katowice-Częstochowa.Otoczone wkoło lasami,na stronie wschodniej od miejscowości Masłońskie pas wału.Woda dobrej klasy czystości,główna rzeka wpływająca to Warta.Dobre miejsca i stanowiska dla wędkarzy,łowi się głownie leszcza,karp jest ładny sandacz i okoń.Dobre miejsca do biwakowania są pola namiotowe blisko sklepy świetne warunki dla wędkujących i do odpoczynku.

Niedzielna wyprawa

wtorek, 28 kwietnia 2009 21:39

Witam po dłuższej przerwie.W niedzielę otworzyliśmy letni sezon wędkarski na jeziorze Żywieckim. Zajeliśmy miejsce od strony Żywca, na brzegu na płytkiej wodzie. Pogoda dopisała, rybki brały średnio głównie płotki, i leszczyki.Przed południem zerwał się silny wiatr, co utrudniało Nam pobyt nad wodą i łowienie. Skończyło się na kilku płotakch - przynenta to biały i czerwony robak. Łowiliśmy z gruntu na stojakach. Dołączam do postu zdjęcia! Pozdrawiam.
PS: Ten karp to z innego łowiska - ale również wiosenny :)

Piękna sztuka - 12 kg.

Pierwsze wiosenne ryby.

niedziela, 15 marca 2009 13:04
Witam bloggowiczów i wędkarzy. Mamy w końcu upragnioną wiosnę - najlepsza pora aby wybrać się na pierwsze ryby. Pierwsze połowy zaczynamy przy ujściach rzek, w zakolach i rozlewiskach, wypłyceniach na jeziorach w zatokach tam gdzie woda nagrzewa się najszybciej. Po zimie ryby takie jak płoć, jaź, kleń, intensywnie szukają pokarmu, aby nabrać sił do tarła. Proponuję najlżejsze zestawy spławikowe, żyłka w miarę najciększa, haki malutkie ważne na co łowim. Oprócz przynęt naturalnych - ochoda, biały robak.
dobrze jest dodać zapach, nie nęcimy intensywnie. Wiosną zaczyna się również sezon na karpia, ,który wymaga trochę innej metody połowu i dłuższej zasiadki. Łowimy również pstrąga, drapieżniki mają okres ochronny, prucz okonia. Ja pierwsze wyprawy zaczynam pod koniec kwietnia. Życzę udanych połowów.
Do zobaczenia.

Zyga

Czas przemyśleń i przygotowań

czwartek, 22 stycznia 2009 14:57

Witam wędkarzy ! zima dla wielu  nie wędkujących zimą ,również dla mnie to czas przemyśleń i przygotowań do rozpoczęcia sezonu

letniego.Analizujemy tam ten rok, jakie popełniliśmy błędy  i co możemy poprawić,udoskonalić w wędkowaniu.Najlepsza rada to brać przykład z kolegów i z obserwacji,uzupełniamy sprzęt-kupujemy nowe akcesoria wędkarskie,czyścimy wędki przesmarowujemy kołowrotki itd. Ja również stopniowo co miesiąc coś dokupuje to kołowrotki ,swingery,centralka,nowe kije karpiowe i drobny osprzęt.Ryb jest coraz mniej,wędkarzy przybywa niestety-technika coraz nowsza, wody bardziej zanieczyszczone co powoduje większe trudności w łowieniu ryb.Każdy z nas ma swoje sprawdzone sposoby i techniki na ten temat,jednak trzeba się uczyć nowych możliwości żeby ten rok nie był gorszy .Życze powodzenia i przemyślanych zakupów pozdrawiam Zyga.

Wędkowanie z Pod lodu

sobota, 03 stycznia 2009 13:10

Witam miłośników zimowego wędkowania.Chce opowiedzieć tym co zaczynają zimową przygodę z wędką kilka podstawowych rad na ten temat.Otóż nie wchodzimy na lód jeżeli nie ma grubości conajmiej 7cm!.Możemy łowić głównie płocie,okonie ,Okoń najlepiej bieże po pierwszych mrozach gdy pojawi się lód.,można go łowić na blaszki podlodowe lub mormyszki,Najlepsze efekty mam na mormyszki na które zakładam ochotke jako przynętę.Wędka podlodowa nie musi spełniać specjalnych wymogów,najważniejszy element to kiwok-kiwok jest to  sprężysty włos,plastik lub miękka stalowa sprężynka-zastępuje nam spławik po czym widzimy brania,które zazwyczaj są bardzo delikatne-ja stosuje sprężynkę.Opuszczamy przynętę  na dno-co widać po prostowaniu się kiwoka,następnie podrywa się przynętę 20-50cm.nad dnem-chodzi oto aby nasz zestaw był w ciągłym ruchu.Jeżeli otwory marzną w czasie połowów należy mieć z sobą chochelkę  z dziurkami do wybierania lodu-można też wlać trochę  oleju jadalnego w otwór to nie marznie .Polecam specjalne;rosyjskie;wiertła do wiercenia dziur w lodzie,Otwory należy wiercić w odległości od następnego od 7m.najlepiej kilka,Gdy brania ustają lub ich nie ma szukamy ryb w następnych ;dziurach;Przypominam o opłaceniu karty wędkarskiej,ciepłym ubraniu coś ciepłego do picia język2 no i nie wybieramy się samemu.apeluje o rozsądek i rozwagę na lodzie-Życze udanych połowów pozdrawiam Zyga

Sezon letni 2008-zakończony

poniedziałek, 15 grudnia 2008 14:55

Witam wędkarzy,Postanowiliśmy wraz z kolegami wybrać się ostatni raz w tym roku na ryby.Wybrałem miejsce blisko zapory:pod lipkami;Oczywiście wszyscy na żywą rybke-spławik i z gruntu.Pogoda piękna woda też,około godż.8.30 pierwsze branie-okoń 32cm.Pużniej długo nic dopiero pod wieczór były dwa brania,niestety szczupaczki niewymiarowe.Oto na zdjęciach część mojej paczki wędkarskiej;-)sezon zakończony pozdrawiam do usłyszenia w nowym roku Zyga
Od lewej-ja i koledzy na zakończeniu sezonu 2008

Krótka przerwa w czasie wędkowania

Ostatnie chwile nad wodą

Sandaczowe zasiadki

wtorek, 11 listopada 2008 11:14

Witam,wybrałem się z paroma kolegami na jezioro żywieckie na zasiadke trzydniową głównie za sandaczem.Pojechaliśmy na wilczy jar na były ośrodek apeny,trudno było znależć miejsce,gdyż pogoda piękna słoneczna i dużo wędkarzy.Rozłożyliśmy się na rogu przy zatoce brzeg skalisty głębokość wody z wyrzutu 11m.Uklejki można jeszcze złowić w zatoce-nie ma problemu,W pierwszą noc kolega miał dwa sandacze do godż 22.00-pakunek i do domu zostaliśmy w dwujke.W dzień nic nie brało,następna noc i bez ryby ja robiłem wywuzki na karpia jednak brania nie było.W dzień znowuż zmiana wędek żywcówki i kolejne wyczekiwania,godzina 11.05 branie jest 52cm.;-)Gdy się ściemniło następne branie i już są dwie sztuki-kolega został jeszcze bo był bez ryby,spakował się gdy złowił sandacza o godż 19.30
Szczupaka zero brań miałem nadzieje że właśnie szczupak będzie lepiej brał a tu nic także trzeba mieć dużo szczęścia na szybkie złowienie czegoś-nie trzy dni!:-(pozdrawiam powodzenia na zasiadkach  Zyga

Zakończenie sezonu ?

czwartek, 30 października 2008 22:55

Zbliża się zima,czas zakończyć wędkowanie z łodzi jeszcze tydzień i trzeba łódke przewieść do zimowania.Oczywiście będe wędkował z brzegu dopuki lód wody nie skuje,marzyło mi się posiedzieć jeszcze za karpiem ale woda na niego już zazimna-marne szanse,pozostaje zasiadka na sandacza.Martwa lub żywa rybka na haczyk bo na spining dawno nie miałem nawet pobicia.Proponuje jeszcze posiedzieć w nocy nawet pare godzin zawsze jest szansa na złapanie sandacza.Szukam takich miejsc gdzie można dojechać nad wodę autem,zarzucamy wędki i w ciepłym autku obserwacja-można też się przespać,sygnalizatory brań zaalarmują branie.Ciepłe ubrania jakiś śpiworek i da się wytrzymać.
Pozdrawiam Zyga

O takim sumie można tylko pomażyć w zimne jesienne dni-takie ryby można złowić latem na rzece Ebro w Hiszpanii

Kolejna zasiadka na karpia

wtorek, 07 października 2008 16:11
Witam po krótkiej przerwie.Znowu spędziłem kilka dni i nocy z kolegami na zasiadce na karpia,na jeziorze żywieckim.Dojechałem na zanęcone,przygotowane miejsce koledzy już tam byli wcześniej.Przynęty wywiezione na odległość 120m.kulki proteinowe i pelety.W noc wcześniej powyciągali pare karpii jeden rekordowy na 12kg.Ryby brały tylko w nocy.Ja złapałem jednego 3kg.i sześć leszczy takie po czterdzieścipare cm.pobyt umilał nam łabędż,który nas nie opuszczał i jadł z ręki ,na koniec trafiła mi się płoć na 42 cm.Pogoda się popsuła zaczęło padać .czas nam szybko leciał i trzeba było kończyć wędkowanie-kolega na koniec wyciągnął szczupaka i zmoknięci pojechaliśmy do domów.Wybieram się na jezioro Międzybrodzkie na połów drapieżnika
 relacje za około tydzień pozdrowionka dla was Zyga

11.09.2008
Byłem na międzybrodziu na dwie nocki z dwoma kolegami padło kilka sandaczy lecz nie ma tych grubasów takich powyżej 70cm.Brania bardzo rużne,czasem nawet nic nie pociągło żyłki.czasem tylko wyrwało z pod gumii a jak była ostra jazda to zdarzały się puste zacięcia.Proponuje przeżucać zestaw co 3-4 godziny,sprubuje jeszcze posiedzieć za karpiem pozdrawiam Zyga

Pora na jesienne ryby....

sobota, 06 września 2008 11:01
Witam miłośników wędkowania,kończy się lato dla mnie jest to pora pożegnania się z łowieniem białej ryby,która i tak jest wytrzebiona na jeziorze żywieckim.Zabieram się za łowienie drapieżników,głównie sandacza.Polecam wędkowanie nocne gdyż w dzień są marne szanes na złapanie ,woda jest jeszcze ciepła pogoda typowo letnia-upały i dlatego sandacz leniwie lub wcale nie żeruje w dzień.Ja łowie na typowe gruntówki,martwa uklejka na haku-można ją przeszyć igłą,oliwka najlepiej w długiej koszulce plastikowej co zapobiega splątaniu zestawu przy zarzucaniu,długi przypon min.50cm.Okoń jeszcze nie bieże trzeba jeszcze poczekać aż się bardziej ochłodzi ze szczupakiem też kiepsko przeważnie trafiają się niemiarowe-na te większe to pużniej jesienią.Na ostatnim wędkowaniu w nocy miałem tylko jedno branie sandacz 60cm.Branie na martwą ukleje o godzinie 22.50 ,inni koledzy bez brania załanczam fotke pozdrawiam do następnej wyprawy Zyga.

Zdjęcia w galeriach.

wtorek, 27 czerwca 2017

Licznik odwiedzin:  78 475

« czerwiec »
   01020304
19202122232425

Mój wędkarski blog

Blog o wędkarstwie -ciekawostki, łowsika.zdjęcia jezior-zdjęcia z wypraw na ryby Serdecznie zapraszam

Nazywam się Zygmunt, interesuje się wędkarstwem, jest to moej główne hobby..Jednym z najczęściej odwiedzanych prze zemnie łowisk, jest jez. Żywieckie oraz jez. Pszczyńskie.Blog przeznaczony dla wętkarzy.Znajdziecie tu porady, opisy, ciekawostki,zdjęcia z moich wypraw